Thursday, January 12, 2012

Dah Sampai Limit?



 Assalamualaikum & salam sejahtera~


Aku mau story sikit pasal keja aku hari ni. Today is my last day of training, but doesnt mean that I had learnt everything. Banyak lagi aku x tau, kena tau sikit-sikit. Tapi yang 'sikit' tu pun, banyak sebenarnya. Tadi pagi my senior colleague suruh ambil Quality Analysis Data from QA Department. Main minta camtu jak, dekat 20++ keping paper aku kena bagi tapi satu keping je yang betul. Kira waste paper juga la. Haha~

After aku salah faham pasal collection data tu, aku try la tanya dengan sorang akak senior QA pasal Quality Inspection and Quality Analysis. Walaupun hari tu dah training dengan dia, tapi kali ni belajar lagi mendalam, otak aku pun kena kerja keraslah untuk absorb a lot of info on that time. Time tu aku rasa otak aku dah sampai limit, sudah tepu sedangkan tu belum semua info pasal QA lagi. Aku pun dengan kepala yang pening balik semula ke ofis. Petang tu aku ada last training, aku pun time tu macam x yakin aku bole catch up additional info lagi.

Syukur Alhamdulillah, lepas dah lunch & solat, otak aku kembali segar & boleh terima lagi knowledge tambahan time training petang tu. Training petang tu pula pasal Production Line of Glove. Yang ni pasal proses penghasilan glove tu, chemical, equipment, etc yang digunakan. Aku salute trainer aku tu sebab memang dia explain dengan sungguh-sungguh and detail. So, memang banyak perkara aku belajar daripada dia. Many thanks to him.

Konklusinya, hari ni memang busy, tapi memang puas hatilah, haha~ Mungkin sebab dah lama x busy macam ni. Esok pun ada dua kerja penting kena buat & dua benda tu pun 1st time bagi aku. Senior member aku tu pula xda esok, so aku kena settle kan semua, risau gak esok nanti camna. Moga-moga semua OK, InsyaAllah. Korang doakanlah sekali ya. TQ. Hehe~ :)



Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...