Thursday, June 21, 2012

Sem 3 - Sekretariat Pencegahan Rasuah UMS 2009


Assalamualaikum & salam sejahtera~

Lama aku tak cerita pasal zaman kampus aku. Macamlah korang nak ambil tahu, kan? Haha~ Apa-apalah~

Aku dah cerita pasal aku time 1st Sem & 2nd Sem. Then, aku dah story gak sikit pasal 3rd Sem. Kali ni aku story time aku dalam 3rd Sem juga.

Aku ni tak tahulah boleh dikira aktif dalam universiti ka atau tak, tapi ada juga join persatuan tertentu. Salah satunya aku join Sekretariat Pencegahan Rasuah Universiti Malaysia Sabah (SPRUMS). Time tu kira baru tertubuhnya untuk UMS, kira aku ni 1st-2nd batch-lah. So, aku pun terkapai-kapai mencari arah masa tu. Haha~

Bukan apa, everything new-bah masa tu, baru wujud. Aku pun bukannya tahu sangat pasal rasuah-rasuah ni. Basic bolehlah, deep of it, kena go through dulu geng. Time masuk tu, belajar banyaklah juga especially nilai integriti. Ok-lah, Alhamdulillah.

Aku share gambar untuk persediaan & berlangsungnya Majlis Watikah Pelantikan SPR UMS (18 Ogos 2009). Wow, 3 tahun lepas punya cerita ni (baru pula nak buat-buat terkejut). Majlis ni buat dalam Dewan Bankuasi UMS.

Ni sehari sebelum Majlis Watikah Pelantikan berlangsung. Semua busy buat preparation.

Ni tuan-tuan besar (VVIP) yang datang malam tu.

Ni kitorang punya Presiden SPR UMS time tu, abang Kamal Shah.
Dia nilah antara pelopor untuk penubuhan SPR UMS.

Adik-adik kompang, pelajar-pelajar sekolah menengah time ni.
Mungkin sekarang dah beranak cucu (owh, sukati je aku, macam dah lepas 30 tahun pula :p )

Ini pun pelajar-pelajar sekolah menengah abang Kamal.
Senang, jadi cikgu terus tarik pelajar buat persembahan.

Jom makan!
1-VVIP
2-MPP UMS Sesi 2008/2009
3-SPR UMS 2009
4-AJK yang kerja keras. Makan after program habis.

Ya, akulah ni, orang yang simple-simple aja.
Position aku Timbalan Bendahari SPR UMS masa ni.
Padahal, nak uruskan duit sendiri pun tunggang-langgang,
ni kan pula jadi Timb. Bendahari. Hehe~

Antara AJK yang telah bekerja keras menjayakan majlis ni. TQ!

AJK Protokol yang telah banyak membantu. TQ!

Barisan kesemua Ahli Jawatankuasa Malam Watikah Pelantikan SPR UMS 2009.

Atas tu gaya formal, so naklah juga gaya bebas, kan?
Yang penting no jari tengah. Haha~

Barisan Sekretariat Pencegahan Rasuah UMS 2009.


Untuk pengetahuan korang, aku jadi ahli SPR UMS hanya sampai pertengahan Januari 2010, then quit sebab aku decide untuk join benda lain pula. Konon macam busy-lah. Memang time tu kiranya aku buat keputusan yang sukarlah. Haha~ cerita zaman study~


All the best kepada current SPR UMS yang ada sekarang ni. Walaupun aku dah tak tahu & kenal siapa yang pegang, tapi aku doakan semoga berjaya!


*Klik gambar untuk lebih jelas




Comments
4 Comments

4 comments:

  1. ape je erk aktiviti SPR nie buat? kira bagi kesedaran tentang rasuah la eh.. best kan aktif dalam satu2 program.. hehe

    ReplyDelete
  2. tugas SPR ni kna buat aktiviti/program etc utk menybarkan ttg rasuah, mnerapkn nilai2 integriti & apa2 yg brkaitan... :)

    ReplyDelete
  3. La, junior MM la plak Ez-1 nih.. hehehehe.. Lama tak singgah jalan2 dalam UMS.. Hewhew..~~

    ReplyDelete
  4. owh, Misz Mieza ni ex-student UMS jugak ker? Hehe~ hi, senior~

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...